2025-02-282025-02-282022SOUZA, Giovanne César Osório de. A virtualização de um jogo para o ensino de gestão de conhecimento: módulos fábrica de conhecimento, banco de conhecimento, ranking e autoavaliação. Orientador: Sandro Ronaldo Bezerra Oliveira. 2022. 22 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Ciência da Computação) – Faculdade de Computação, Instituto de Ciências Exatas e Naturais, Universidade Federal do Pará, Belém, 2022. Disponível em:. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/7756With the technological advancement of the job market in recent years, organizations have noticed the need for technological innovations and in order to achieve this goal they need to train their workers and the key item to obtain this is knowledge. Fulfilling this need, there is a game aimed at teaching knowledge management, in which it uses a gamified and optimized approach, but analog and mechanic. As the job market was affected by digital transformations, other areas were also affected, such as education, there is a significant increase in the use of digital games for teaching and the virtualization of those who have only an analog version. In this context, this work presents the virtualization of a game for teaching knowledge management, offering an application that uses the elements of gamification and a modern game design, in which it optimizes teaching, providing immersion, engagement and excitement, improving in general the performance of teaching students.Acesso AbertoVirtualização de jogosDesenvolvimento de jogosJogos digitaisJogo educativoGestão do conhecimentoGame virtualizationGame developmentDigital gamesEducational gameKnowledge managementCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAOA virtualização de um jogo para o ensino de gestão de conhecimento: módulos fábrica de conhecimento, banco de conhecimento, ranking e autoavaliaçãoTrabalho de Curso - Graduação - Monografia