2025-03-122025-03-122024CARVALHO JUNIOR, Pedro Inácio de. Ensino da história da cabanagem através do jogo “o cabano”. Orientadora: Fabíola Pantoja Oliveira Araújo. 2024. 15 f. Trabalho de Curso (Bacharelado em Ciência da Computação) – Faculdade de Computação, Instituto de Ciências Exatas e Naturais, Universidade Federal do Pará, Belém, 2024. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/7837. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/7837This article presents the development of a digital game, called “O Cabano”, which aims to assist in learning about Cabanagem. The initial tests were based on the PETESE tool and the results showed 100% that the design is pleasant, 75% that the terms used in the game are correct and were adapted to the target audience, however there are adjustments to be made in the regarding aid, for example.Acesso AbertoJogos educativosJogos digitais na aprendizagemGamificação na educaçãoCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAOEnsino da história da cabanagem através do jogo “o cabano”Trabalho de Curso - Graduação - Monografia