2025-07-172025-07-172023-07-04NEGREIROS, Amanda Bezerra. A neuroarquitetura como ferramenta de inclusão de crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade(TDAH) em escolas na amazônia: estudo de caso do colégio São paulo- Belém/Pa. Orientadora: FIGUEIREDO, Cibelly Alessandra Rodrigues. 2023. 37 f. Trabalho de Curso (Graduação) – Faculdade de Arquitetura e Urbanismo, Instituto de Tecnologia, Universidade Federal do Pará, Belém, 2023. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/8395. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/8395Neuroarchitecture is an area that analyzes the neurophysiological stimulusandreactions induced in people from the interaction with the environment. Therefore, thisscientific research has as main objective to approach and analyze how the neuroarchitecturetools applied in classrooms can cooperate to the learning of children with AttentionDeficitHyperactivity Disorder - ADHD. For such, it is proposed to discuss the bibliographyaboutparticularities that involve ADHD, learning of neurodivergent children and neuroarchitectureat schools in the case study and evaluate the perception of respondents on the subject. Thereby, design guidelines will be proposed for the adaptation of classrooms, inordertopromote the inclusion of neurodivergent children in the schools.Acesso AbertoNeuroarquiteturaTranstorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade (TDAH)Escola inclusivaBelémAmazôniaAmazonNeuroarchitectureAttention Deficit Hyperactivity and DisorderInclusive schoolCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ARQUITETURA E URBANISMOA neuroarquitetura como ferramenta de inclusão de crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade(TDAH) em escolas na amazônia: estudo de caso do colégio São paulo- Belém/PaNeuroarchitecture as a tool for the inclusion of children with attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD) in schools in the amazon: case study of colégio São Paulo- Belém/PaTrabalho de Curso - Graduação - ArtigoAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil