2023-11-272023-11-272018SOUSA, Luana de Lima. A relação do interprete de Libras, no processo de ensino aprendizagem do aluno surdo. Orientadora: Edilma Neves Rodrigues Reis. 2018. 28 f. Trabalho de Curso (Licenciatura em Pedagogia) – Faculdade de Educação e Ciências Sociais, Plano Nacional de Formação de Professores da Educação Básica – PARFOR, Campus Universitário de Abaetetuba, Universidade Federal do Pará, Abaetetuba, 2018. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/6406. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/6406This training memorial deals with relevant aspects of Luana de Lima Sousa's professional and academic life trajectory, aiming at describing childhood memories, from the first contact with personal and professional experiences acquired, through the admission to the Federal University of Pará (UFPA) being this event the apex of the realization of the dream to reach the academic formation. It also reflects the process of inclusive education of deaf students throughout this historical journey, but specifically, the relation of the interpreter of pounds in the learning process of the deaf student.Acesso AbertoEnsino – AprendizagemAlunos surdosInterprete de Libras e ConquistasTeaching – LearningDeaf studentsInterpreter of Pounds and AchievementsCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMA relação do interprete de Libras, no processo de ensino aprendizagem do aluno surdoTrabalho de Curso - Graduação - Monografia