2021-08-312021-08-312020-07-25GIRARDELLO, Simone. Os reflexos das dificuldades na aprendizagem em matemática que influenciam no aprendizado de física em uma escola do campo. Orientador: Márcio Rogério da Silva. 2020. 31 f. Trabalho de Curso (Licenciatura em educação do Campo) - Faculdade de Etnodiversidade, Universidade Federal do Pará, Medicilândia, 2020. Disponível em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/3471. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/3471The present work aims to detect the possible learning gaps in a Escola do Campo when referring to physics, and these contents are related to mathematics. This work was developed after a field research with 9th grade students, and teachers who work in the area of mathematics, physics and pedagogy. During the research, it is possible to learn a little about the skills and difficulties of these students and understand the methodologies used during the literacy process until the final formation of the cycle of elementary education. The gaps found are the students' desires for differentiated classes and the teachers for better school structures and equipment to support the classes, so that they can provide higher quality in the teaching and learning process.Acesso AbertoDificuldades de aprendizagemMatemática e FísicaMetodologias variadasLearning difficultiesMathematics and physicsVaried methodologiesCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOOs reflexos das dificuldades na aprendizagem em matemática que influenciam no aprendizado de física em uma escola do campoTrabalho de Curso - Graduação - Monografia