2020-01-292020-01-292018-02-22LERAY, Carina Marques. Utilizando a problematização de experimentos para ensinar noções de densidade. Orientador: Jesus de Nazaré Brabo Cardoso. 2018. 33 f. Trabalho de Curso (Licenciatura Integrada em Educação em Ciências, Matemática e Linguagens) – Faculdade de Educação Matemática e Científica, Instituto de Educação Matemática e Científica, Universidade Federal do Pará, Belém, 2018. Disponível em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/2833. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/2833This work is an account of a didactic sequence, inspired by the principles "hands-on", that tried to create situations to problematize experiments and to teach notions of density to children, from nine to ten years of age, junior partners of one 4th year of elementary school of the UFPA Science Club (CCIUFPA). The activities were designed to encourage students to expose their prior knowledge by observing, asking, testing, arguing, recording and debating their ideas and opinions with colleagues and teachers.Acesso AbertoEnsino por investigaçãoMão na massaDensidadeTeaching by investigationHand in the massDensityCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::QUIMICAUtilizando a problematização de experimentos para ensinar noções de densidadeTrabalho de Curso - Graduação - Monografia