2018-09-182018-09-182018-08-23GOLOBOVANTE, Smile de Souza. O uso dos arquivos e das fontes documentais escolares no Ensino de História: prática de educação patrimonial. Orientador: Carlos Augusto de Castro Bastos. 2018. 41 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Ensino de História) - Campus Universitário de Ananindeua, Universidade Federal do Pará, Ananindeua, 2018. Disponível em: http://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/705. Acesso em:.http://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/705This article intends to present a methodological proposal for the use of documentary sources of school archives in the teaching of history in the scope of basic education, as well as theoretical and methodological notes necessary to the teacher of history in its feasibility. For the execution of the methodological proposal, the specific case of the Paes de Carvalho State College was taken, and a didactic activity was planned, encompassing Brazil from the Old Republic to the Vargas Era, from documentary sources available in the school archive itself.Acesso AbertoEnsino de HistóriaEducação patrimonialArquivos escolaresHistory teachingPatrimonial educationSchool filesCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIAO uso dos arquivos e das fontes documentais escolares no Ensino de História: prática de educação patrimonialTrabalho de Conclusão de Curso - Especialização