2020-02-122020-02-122020-01-09CARDOSO, Débora Nogueira. Educação financeira nos anos iniciais: concepções na literatura científica brasileira. Orientador: José Messildo Viana Nunes. Coorientador: Alexandre Vinicius Campos Damasceno. 2020. 23 f. Trabalho de Curso (Licenciatura Integrada em Educação em Ciências, Matemática e Linguagens) – Faculdade de Educação Matemática e Científica, Instituto de Educação Matemática e Científica, Universidade Federal do Pará, Belém, 2020. Disponível em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/2916. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/2916This paper has as its theme the importance of financial education in the early grades. The method adopted in the formulation of this work is in agreement with the study proposal, which is adequate through the objectives to be achieved. The development of science is based on the achievement of results that allows validating hypotheses about a given event or fact, present or not in our lives. the present paper leaves the theme open, proposing that in the future a new research will be carried out, with the purpose of contextualizing the themes addressed here.Acesso AbertoEducação FinanceiraProfissionaisSéries iniciaisFinancial educationProfessionalsInitial seriesCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICACNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO::EDUCACAO PERMANENTEEducação financeira nos anos iniciais: concepções na literatura científica brasileiraTrabalho de Curso - Graduação - Monografia