2025-05-212025-05-212025-03-26SILVA, Klebson do Carmo. O uso do design thinking como metodologia de ensino da disciplina Interação Humano-Computador. Orientador: Carlos dos Santos Portela. 2025. 14 f. Trabalho de Curso - Artigo (Bacharelado em Sistemas de Informação) – Faculdade de Sistemas de Informação, Campus Universitário do Tocantins/Cametá, Universidade Federal do Pará, Cametá, 2025. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/8190. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/8190This paper presents the application of Design Thinking as the primary teaching approach for the Human-Computer Interaction (HCI) discipline in the Information Systems course at UFPA Campus Cametá. The discipline's practices followed the phases of Empathize, Define, Ideate, Prototype, and Test to create an interface project that adapts WhatsApp for elderly users. Using Design Thinking increased student immersion and engagement, promoting more active learning. Students were able to interact directly with elderly people in the community. Student participation and engagement were essential to meeting the discipline's objectives.Acesso AbertoInteração Humano-ComputadorDesign ThinkingPrototipagemMetodologia de EnsinoCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAOO uso do design thinking como metodologia de ensino da disciplina Interação Humano-ComputadorTrabalho de Curso - Graduação - ArtigoAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil