2019-11-122019-11-122019-02-20SANTOS, Maria do Socorro dos Santos e. A importância da sala de leitura como “espaço” de letramento de alunos dos anos iniciais. Orientadora: Rosângela do Socorro Nogueira de Sousa. 2019. 35 f. Trabalho de Curso (Licenciatura em Letras – Língua Portuguesa) – Faculdade de Ciências da Linguagem, Plano de Ações Articuladas Formação de Professores da Educação Básica – PARFOR, Campus Universitário de Abaetetuba, Universidade Federal do Pará, Abaetetuba, 2019. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/2525. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/2525This work deals with the importance of the reading room as a space of literacy in the initial years, aiming to understand the processes of acquisition of reading and construction of knowledge, from the reading practices and the development of the reader, through the use of literary genres . The same was developed by bibliographic and field research, through the daily experience with the students as a reading room teacher, in the application of significant activities in this learning process, allowing the analysis and reflection on the real purpose of the reading room in the formation of individual and seeking to re-signify this space giving meaning to the true act of teaching.Acesso AbertoSala de leituraGênero literárioConstrução do conhecimentoFormação do indivíduoSeading roomLiterary genreConstruction of knowledgeFormation of the individualCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICAA importância da sala de leitura como “espaço” de letramento de alunos dos anos iniciaisTrabalho de Curso - Graduação - Monografia