2023-01-132023-01-132022-12-23GONCALVES, Francisca Sacramento. A utilização do GeoGebra no ensino de análise real: uma proposta para a aprendizagem de sequências numéricas. Orientador: Suellen Cristina Queiroz Arruda. 2022. 21 f. Trabalho de Curso (Licenciatura em Matemática) – Faculdade de Ciências Exatas e Tecnologia, Campus Universitário de Abaetetuba, Universidade Federal do Pará, Abaetetuba, 2022. Disponível em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/4964. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/4964The objective of this work is to present a different way from traditional teaching of numerical sequences, subject of the course Real Analysis, based on the use of digital technologies. GeoGebra software was used the GeoGebra to show the dynamism and visualization, this software makes it possible to understand some basic notions about numerical sequences. The research aims to demonstrate that it’s possible to promote the adoption of technological resources in Real Analysis classes, speeding up and facilitating the teaching process of numerical sequences.Acesso AbertoSequências numéricasTecnologias digitaisGeoGebraEnsinoNumerical sequencesDigital technologiesTeachingCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA::ANALISEA utilização do GeoGebra no ensino de análise real: uma proposta para a aprendizagem de sequências numéricasTrabalho de Curso - Graduação - Artigo