2025-11-282025-11-282025-10-24MODESTO, Erica Suanne do Socorro Silva. A inclusão de crianças com deficiência na educação infantil em uma escola da rede pública na cidade de Bragança - Pará. Orientadora: Carolline Septimio Limeira; Coorientadora: Letícia Carneiro da Conceição. 2025. 27 f. Trabalho de Curso (Licenciatura em Pedagogia) – Faculdade de Educação, Campus Universitário de Bragança, Universidade Federal do Pará, Bragança-PA, 2025. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/8892. Acesso em: .https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/8892The final project, entitled "The Inclusion of Children with Disabilities in Early Childhood Education in the Public School System of Bragança, Pará," aimed to understand the teaching practices adopted by teachers and caregivers in the process of school inclusion, analyzing their challenges and potential. To this end, we used the qualitative method developed at the Chapeuzinho Vermelho Municipal School, through observations and interviews with teachers, coordinators, and caregivers. The results showed that, despite structural challenges and a lack of continuing education, teachers and caregivers demonstrate commitment and creativity in adapting activities, with playful, musical, and recreational moments being the most powerful for the participation and socialization of children with disabilities. We conclude that inclusion in Bragança is under construction, supported by the commitment of professionals and families to the school.Acesso AbertoEducação InfantilInclusão EscolarDeficiênciaPráticas DocentesEducação InclusivaRede PúblicaEarly Childhood EducationSchool InclusionDisabilityTeaching PracticesInclusive EducationPublic NetworkCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOA inclusão de crianças com deficiência na educação infantil em uma escola da rede pública na cidade de Bragança - ParáTrabalho de Curso - Graduação - ArtigoAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil