2025-05-212025-05-212025-03-28PINTO, Débora Chirlei da Silva; FERREIRA, Taís Xavier. O laboratório de ensino de matemática como espaço teórico prático na formação de professores de matemática: um relato de práticas extensionistas. Orientadora: Maria Alice de Vasconcelos Feio Messias. 2025. 23 f. Trabalho de Curso (Licenciatura em Matemática) – Faculdade de Matemática, Campus Universitário de Salinópolis, Universidade Federal do Pará, Salinópolis, 2025. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/8196. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/8196This paper aims to present a report of multiple extension activities carried out, from January to September 2024, within the scope of the Mathematics Teaching Laboratory linked to the Faculty of Mathematics of the Federal University of Pará (Salinópolis Campus). All the actions reported are part of the project “LEM in the Community”, consisting of the axes “Initial and continuing training of teachers of/who teach mathematics”, “Teaching and Learning”, and “Beyond the school walls” and which, in turn, have been fundamental for the development of University Extension. In total, eight extension actions are presented in this work, most of them included in the “Teaching and Learning” axis. In this sense, the importance of LEM for the educational development of the municipality of Salinópolis is reiterated, its potential in terms of bringing university and community closer together and, mainly, its powerful contribution to the process of training undergraduate mathematics students at the Salinópolis university campus.Acesso AbertoLaboratório de Ensino de MatemáticaExtensão UniversitáriaFormação de ProfessoresMathematics Teaching LaboratoryUniversity ExtensionTeacher TrainingLaboratorio de Enseñanza de MatemáticasExtensión UniversitariaFormación de profesoresCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICAO laboratório de ensino de matemática como espaço teórico prático na formação de professores de matemática: um relato de práticas extensionistasTrabalho de Curso - Graduação - ArtigoAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil