2025-04-292025-04-292025-04-02REIS, Melissa Karine Silva. Literary literacy: how readers can be literate as of graphic novel about the Holocaust. Orientadora: Ana Lilia Carvalho Rocha. 2025. 16 f. Trabalho de Curso - Artigo (Graduação em Letras Língua Inglesa) – Faculdade de Línguas Estrangeiras. Campus Universitário de Bragança-PA, 2025. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/8046. Acesso em: .https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/8046This article explores literary literacy as a process that goes beyond word decoding. It involves the ability to interpret a set of literary elements and enables readers to develop their holistic formation. Thus, the aim of this article is to promote literary literacy through the graphic novel Maus: A Survivor’s Tale by Art Spiegelman, using the reading circle practice proposed by Rildo Cosson. The research adopts a qualitative approach, with data collected through bibliographic sources. Therefore, this study seeks to understand how readers can develop literary literacy through a graphic novel about the Holocaust. The findings highlight the importance of literary literacy for the effective development of the reader. Keywords: Literary literacy; Graphic novel; Reading circle. RESUMO: Este artigo explora o letramento literário como um processo que vai além da decodificação de palavras, tem a capacidade de interpretar o conjunto de elementos literários, e permite que os leitores desenvolvam sua formação integral. Dessa forma, o objetivo deste artigo é promover o letramento literário a partir da obra em graphic novel “Maus - A história de um sobrevivente” de Art Spiegelman, utilizando a prática “círculo de leitura” de Rildo Cosson. A pesquisa utiliza uma abordagem qualitativa, sendo, a coleta de dados por meio bibliográfico. Logo, este estudo busca compreender como os leitores podem ser letrados apartir de uma obra em graphic novel sobre o holocausto. As conclusões demonstram a importância do letramento literário para o desenvolvimento do leitor de forma eficaz.Acesso AbertoLiterary literacyGraphic novelReading circleLetramento literárioCírculo de leituraCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNASLiterary literacy: how readers can be literate as of graphic novel about the HolocaustTrabalho de Curso - Graduação - ArtigoAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International