2023-01-182023-01-182022-08-26SOARES, Dinéia Maria Veloso; LOPES, Jodelma de Campos. "Avaliar através do olhar do outro": a avaliação na educação infantil em tempos de pandemia. Orientadora: Vilma Nonato de Brício. 2022. 21 f. Trabalho de Curso (Licenciatura em Pedagogia) – Faculdade de Educação e Ciências Sociais, Campus Universitário de Abaetetuba, Universidade Federal do Pará, Tomé-Açu, 2022. Disponível em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5099. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/5099This article discusses how the assessment was carried out in Early Childhood Education during the Covid-19 Pandemic through remote teaching and the resumption of face-to-face classes, at the Criança Feliz Educational Center, with reports from two teachers through an open questionnaire. We used a bibliographic survey on the conception of childhood, evaluation, evaluation in Early Childhood Education and a brief report on the Covid-19 Pandemic, which allowed us to analyze, critically and reflectively emphasize the teachers' speeches.Acesso AbertoAvaliaçãoEducação infantilPandemia do Covid-19EvaluationChild educationCovid-19 pandemicCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO"Avaliar através do olhar do outro": a avaliação na educação infantil em tempos de pandemiaTrabalho de Curso - Graduação - Artigo