2025-11-052025-11-052025-09-18FERREIRA, Angreson Carvalho. Pesquisa de satisfação do cliente: estudo de caso em um provedor regional de internet. Orientador: Adalberto da Cruz Lima. 2025. [7] f. Trabalho de Curso (Bacharelado em Engenharia de Produção) – Faculdade de Engenharia Industrial, Campus Universitário de Abaetetuba, Universidade Federal do Pará, Abaetetuba, 2025. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/8795. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/8795This article presents an analysis of customer satisfaction in a regional internet provider located in the rural area of the municipality of Barcarena-PA. The study aims to identify the main factors that influence the perception of service quality, highlighting strengths, weaknesses, and opportunities for improvement. The proposed methodology involves the application of structured questionnaires based on the Likert scale, using closed-ended questions that allow both statistical analysis and qualitative interpretation. The results highlight the need to improve customer service quality, reduce recurring technical failures, and implement continuous feedback mechanisms.Acesso AbertoSatisfação do clienteProvedores regionaisInternetQualidade em serviçosCustomer satisfactionRegional ISPsService qualityCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO::GERENCIA DE PRODUCAOPesquisa de satisfação do cliente: estudo de caso em um provedor regional de internetTrabalho de Curso - Graduação - ArtigoAttribution-NonCommercial 3.0 Brazil