2019-11-122019-11-122019-08-07CARVALHO, Lívia Raquel Araújo. Memória docente e alfabetização – marcas de uma professora. Orientadora: Aline da Paixão Furtado. 2019. 41 f. Trabalho de Curso (Licenciatura em Pedagogia) – Faculdade de Educação e Ciências Sociais, Plano Nacional de Formação de Professores da Educação Básica – PARFOR, Campus Universitário de Abaetetuba, Universidade Federal do Pará, Muaná, 2019. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/2512. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/2512The present work is the result of the report on Teaching Memory and Literacy, showing the importance of the individual's literacy process and its relevance, the family bond and education in the literacy process. The story of life through memory recounts my life's journey, experience and experience at the time of my literacy process until the higher education. Having as main objective the reflection about the process of literacy, through memory and teacher training.Acesso AbertoHistória de vidaMemóriaAlfabetização e Formação docenteLife historyMemoryLiteracy and Teacher trainingCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOMemória docente e alfabetização – marcas de uma professoraTrabalho de Curso - Graduação - Monografia