2022-02-232022-02-232021-10-04SOUZA, Raiane Contente de; SILVA, Wendrya Gabriela Alves da. Educação ambiental: um relato de experiência na comunidade indígena Assurini, município de Tucuruí/PA. Orientador: Danubya dos Santos Silva; Coorientador: Francisco das Chagas de Oliveira Cacela Filho. 2021. 22 f. Trabalho de Curso (Bacharelado em Engenharia Sanitária e Ambiental) – Faculdade de Engenharia Sanitária e Ambiental, Campus Universitário de Tucuruí, Universidade Federal do Pará, Tucuruí, 2021. Disponível em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/3857. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/handle/prefix/3857The research objective is to report the lived experiences in solid waste actions carried out by the Environmental Education Study Group (GEA-CAMTUC), an extension project from Pará’s Federal University, Campus Tucuruí, at the Assurini do Trocará indigenous community in 2019. The study showed that the Environmental Education in non-formal education linked to indigenous environmental knowledges is a fundamental for the impacts mitigation related to health and basic sanitation, which the Assurini people have been subjected during their displacement processes.Acesso AbertoEducação ambientalEducação não-formalResíduos sólidosÍndios AsuriníTucuruí (PA)CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA SANITARIA::SANEAMENTO BASICO::RESIDUOS SOLIDOS, DOMESTICOS E INDUSTRIAISEducação ambiental: um relato de experiência na comunidade indígena Assurini, município de Tucuruí/PAEnvironmental education: a report of experience in the Assurini indigenous community, municipality of Tucuruí/PATrabalho de Curso - Graduação - Artigo