2024-01-112024-01-112023-06-26LOPES, Geiza das Mercês. Estágio supervisionado: reflexões da observação e regência em uma turma do Ensino Médio na cidade de Castanhal. 2023. Trabalho de Curso (Licenciatura em Matemática) – Faculdade de Matemática, Campus Universitário de Castanhal, Universidade Federal do Pará, Castanhal, 2023. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/6517. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/6517This work aims to analyze and reflect on the constituent aspects of the Supervised Internship in Mathematics for teacher education. To this end, the qualitative approach plus the bibliographic research was used as a methodology to support the internship perspective and the relationships established in this process. In this sense, I analyze the final report of the discipline of Stage IV, in order to understand the process of the school-internship-university relationship, as well as the importance of the internship in the formation of the professional and teaching identity of the then undergraduate. As a result, we found that the Internship is essential for the construction of identity, professional posture and essential knowledge for teaching.Acesso AbertoEstágio supervisionadoObservaçãoRegênciaEnsino médioSupervised internshipObservationRegencyMiddle SchoolCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRAEstágio supervisionado: reflexões da observação e regência em uma turma do Ensino Médio na cidade de CastanhalTrabalho de Curso - Graduação - Monografia