2018-10-092018-10-092011-01-12CONCEIÇÃO, Luiz Thomaz Sarmento. A videodança como recurso metodológico para o ensino de uma dança interativa. Orientadora: Ana Flávia Mendes. 2011. 83 f. Trabalho de Curso (Licenciatura em Dança) – Escola de Teatro e Dança, Instituto de Ciências da Arte, Universidade Federal do Pará, Belém, 2012. Disponível em: http://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/805. Acesso em:.http://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/805This work of course‘s conclusion aims to research the creative possibilities resulting from trials involving videodance as a methodological resource for teaching dance in the contemporary society. The historical changes of thought and practice in dance that culminated in a movement known as postmodernism, shows multiply techniques and aesthetics that allowed hybridizations such as between the video and the dance. It can be implemented in the teaching-learning process as a way to teach dancing in the social context, reflecting on the influence of technology in the artistic practice.Acesso AbertoDança - Criação artísticaDança - Estudo e ensinoDança na educaçãoVideoarteVideodançaCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::DANCAA videodança como recurso metodológico para o ensino de uma dança interativaTrabalho de Curso - Graduação - Monografia