2019-08-072019-08-072015-06-30PANTOJA, Gizelle Barbosa. Aquisição do português escrito: coesão e coerência na construção de um texto de uma aluna surda. Orientador: Francisco Arimir Cunha Filho. 2015. 53 f. TCC - Artigo (Curso de Letras Libras/Português) - Faculdade de Línguas Estrangeiras Modernas, Instituto de Letras e Comunicação, Universidade Federal do Pará, Belém, 2015. Disponível em: http://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/1604. Acesso em:.http://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/1604This paper has the purposes of describing and analysing issues related to cohesion and coherenses in the writing of a deaf student girl of public and democratic school who lives in the Igarapé-Miri/Pa city. This research take the forms of corpus method based on qualitative approach. The corpus is made by a latter produced by mentioned student during the portuguese language's classes by the time of Supervised Training, compulsory discipline of the graduation in Libras e Portuguese as second language.Acesso AbertoLíngua portuguesa - Estudo e ensinoLíngua de sinaisSurdos - EducaçãoCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::LINGUISTICA APLICADAAquisição do Português escrito: coesão e coerência na construção de um texto de uma aluna surdaTrabalho de Curso - Graduação - Artigo