2024-01-302024-01-302023-07-19RODRIGUES, Jéssica de Oliveira. Gênero publicidade: propostas de intervenção didática para alunos do 9º ano do ensino fundamental. Orientador: Robson Borges Rua. 2023. 20 f. Trabalho de Curso (Licenciatura em Letras – Língua Portuguesa) – Faculdade de Ciências da Linguagem, Campus Universitário de Abaetetuba, Universidade Federal do Pará, Tomé-Açu, 2023. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/6617. Acesso em:.https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/6617The present work aims to discuss the importance of using textual genres, and what is their importance in the degree, bringing the aspects of their pedagogical and mandatory practices. Didactic proposals will be developed through the Advertising genre, taking into account its role in the teaching-learning context for students of the 9th year of Elementary School II. Correlating the students' experiences both in the classroom and in their daily life in family life or in the community where they are inserted, discussing the relevance of studying and producing textual genres and, finally, a production activity with the advertising genre with all the class. Thus, it is expected that this proposal will contribute significantly to the teachinglearning practices of students immersed in the context of basic education.Acesso AbertoGêneros textuaisPublicidadeEnsino- aprendizagemTextual genresAdvertisingTeaching-learningCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRASGênero publicidade: propostas de intervenção didática para alunos do 9º ano do ensino fundamentalTrabalho de Curso - Graduação - Monografia