2017-09-132017-09-132017ROCHA, Risele da Silva. O distanciamento entre os alunos da Escola Avertano Rocha e a sua biblioteca escolar. 2017. 30 f. Trabalho de Curso (Graduação) – Faculdade de Biblioteconomia, Instituto de Ciências Sociais Aplicadas, Universidade Federal do Pará, Belém, 2017. Disponível em: <http://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/104>. Acesso em:.http://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/104Discusses the theme of the school library and encourages reading. It seeks to understand by means of field research the reasons that justify the distancing between the students of the Avertano Rocha school and its school library, having as a research instrument the structured questionnaire. It analyzes the data, which reveal that the reasons for distancing may be the lack of incentive projects and adequate physical structure, such as ample space and updated collection. It proposes that activities to encourage reading be shared among librarians, teachers and school coordinators.Acesso AbertoBibliotecas escolaresIncentivo à leituraFormação de leitoresBibliotecáriosEscola Estadual de Ensino Médio Avertano RochaCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIAO distanciamento entre os alunos da Escola Avertano Rocha e a sua biblioteca escolarTrabalho de Curso - Graduação - Monografia